Over mij

Mijn foto
Ik ben Sanne, hoi! Ik houd van heelveel dingen! Zoals muziek (concerten/cd's/festivals), kunst, cabaret (zwarte engelse comedy, heerlijk!). Oh, en ik ben 21jr. Doehoei.

woensdag

Web 2.0 toepassingen.

Hallo!

Nu is het de bedoeling dat ik 3 dingen omschrijf van Web 2.0 die mij persoonlijk erg aanspreken.

Ik zal ten eerste Facebook opnoemen;
Omgeveer hetzelfde als Facebook, maar dan over heel de wereld!
Ik ben er persoonlijk erg enthousiast over; Je komt nieuwe bandjes tegen, je leert mensen met dezelfde interesses kennen, vrienden via vrienden leer je kennen, je kunt foto's kwijt, prikbord-berichtjes (Korte dingetjes die je kwijt wilt) en verschillende spelletjes spelen, ook altijd heel verslavend...
Dit is toch wel mijn nummer 1 toepassing!

Ten tweede; Google Maps
Een erg leuk programma om plaatsen op te zoeken, huizen te bekijken die je misschien wil kopen, of alvast de buurt inspecteren, routes kiezen enzovoorts... Mogelijkheden zijn eindeloos!
En mijn fiets is erop te vinden, natuurlijk ook een belangrijke redden om het geweldig te vinden! Haha.
Nee, het is gewoon heel erg handig om routes te bepalen en het allerleukste is dat je de buurt in 3D kan zien, wel een erg leuke bijkomstigheid waar je stiekem uren mee zoet kunt zijn :-)

En ten derde; Last.fm
Een erg leuke muzieksite; Je kunt je nummers die je aan het luisteren bent, laten zien aan anderen, d.m.v. een applicatie die je met MediaPlayer (Itunes in dit geval) kunt verbinden. Zo kan iedereen kijken wat voor muziek je luistert op het moment, en er eventueel ook naar gaan luisteren (Mits het niet té erg is natuurlijk......).
Zo kun jij dus ook zien wat andere vrienden van jou luisteren, of mensen met ongeveer dezelfde muzieksmaak.
Als je een nummer geweldig vindt, kun je het aanvinken als favoriet (m.b.v. het hartje), en zien andere mensen dat ook gelijk.
Ook optredens van je favoriete bands komen in beeld, je kunt je aansluiten bij groepen binnen Last.Fm enzovoorts.
En natuurlijk de recencies van (bijna?) alle cd's!
Helaas is dit wel alleen betaald, OF met een proefabbonement.
Dat is dan wel weer jammer...
'Vroeger' was het gratis, toen heb ik er namelijk ook al opgezeten. :-)

Nou, dit waren mijn favoriete Web 2.0 toepassingen, tadaa!

Groetjesss, Sanne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten